A3 blir en del av Bredband2-familjen

Välkommen till en fantastisk framtid tillsammans med Sveriges tredje största fiberleverantör!


Vi på A3 är oerhört glada över att du valt oss som din operatör. Vårt främsta fokus är att förse dig med personlig service, prisvärda produkter av hög kvalitet och bry oss om dig som kund, våra medarbetare och vår omvärld.

Som en av Sveriges största IT- och telekomleverantörer med nästan 20 års erfarenhet i branschen, har vi försett över 220 000 hushåll och över 700 bostadsrättsföreningar i landet med pålitliga och prisvärda telefoni- och bredbandstjänster. Och nu är det dags för nästa steg på vår resa.

A3 går ihop med Bredband2 och fortsätter sin resa tillsammans. Vi ser detta som en fantastisk möjlighet att kunna erbjuda nya och innovativa tjänster samt ge dig som kund en ännu bättre upplevelse och service.





Vad innebär sammanslagningen för mig som företagskund?

Förändringarna som kommer med sammanslagningen är enbart interna. De innebär ingen direkt skillnad för dig som företagskund. Du behåller givetvis samma pris och upplägg av tjänster och service som du haft med A3. Det blir heller inga avbrott under sammanslagningen, dina tjänster fortsätter med andra ord sömlöst.

Under kommande månader kommer du få mer information och gradvis ta del av våra framtida planer. Om du vill veta mer om sammanslagningen med Bredband2 har vi sammanställt en lista över vanliga frågor och svar längre ner på sidan.

Om du har övriga frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta kundservice eller din företagsrådgivare.




Om Bredband2

Bredband2 är en etablerad tjänsteleverantör som vänder sig till både företag och privatpersoner. Som Sveriges tredje största fiberleverantör ser de till att en halv miljon kunder kan ta del av internets möjligheter.

Men för Bredband2 handlar relationen till dig som kund om så mycket mer än att leverera stabila tjänster. Genom att lyssna på sina kunder, på varandra och på omvärlden kan de erbjuda dig vad du verkligen vill ha. Vilket är lika självklart som deras strävan efter att ge dig en positiv upplevelse av att kommunicera, lära och underhålla dig på ett tryggt och säkert sätt.


Läs mer om Bredband2



Vanliga frågor och funderingar kring kommande ändring

För dig som vill veta mer om sammanslagning med Bredband2 har vi samlat en lista över vanliga frågor & svar.


Varför ska A3 slås ihop med Bredband2?

I flera års tid har vi försett våra kunder med pålitliga och prisvärda telefoni- och bredbandstjänster och nu är det dags att ta nästa kliv. Vi ser detta som en fantastisk möjlighet att kunna erbjuda nya och innovativa tjänster samt ge dig som kund en ännu bättre upplevelse och service.

Tillsammans blir vi Sveriges tredje största fiberleverantör.


Bredband2 är nu ägare av A3. Vad innebär detta?

Bredband2 är den officiella ägaren av A3, vilket innebär att alla nya tjänster som beställs av små och medelstora företag samt bostadsrättsföreningar hädanefter registreras och levereras av Bredband2.

Nybeställningar från övriga företag kommer i den närmsta framtiden registreras och levereras av A3.

Underhållet av de nuvarande avtalen, leveransen av nuvarande tjänster och kundärenden för A3-kunder (till exempel förnyelse av kontrakt, uppgradering av tjänster, försäljning etc.) även framöver under varumärket A3.


Vad innebär sammanslagningen för mig som företagskund?

Förändringarna som kommer med sammanslagningen är enbart interna. De innebär ingen direkt skillnad för dig som företagskund. Du behåller givetvis samma pris och upplägg av tjänster och service som du haft med A3. Det blir heller inga avbrott under sammanslagningen, företagets tjänster fortsätter med andra ord sömlöst.

Under kommande månader kommer du få mer information och gradvis ta del av våra framtida planer. Om du har frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta kundservice eller din företagsrådgivare.


Vad kommer hända med A3:s webbplats?

I samband med sammanslagningen vill vi informera om att vi har en ny webbplats för dig som företagskund. A3foretag.se blir det nya digitala smultronstället för produkter, tjänster, kampanjer och kontakt med oss. Du kan fortfarande nå oss via samma kontaktvägar som tidigare.


Kommer kundservices öppettider eller telefonnummer förändras?

Nej! Du kan fortfarande nå kundservice på samma telefonnummer som du tidigare haft för support och andra kundtjänstärenden. Även öppettiderna förblir de samma och du är varmt välkommen att höra av dig om du behöver hjälp eller har några frågor.


Jag använder A3 Connect för att hantera och underhålla företagets tjänster och abonnemang. Kommer det fortsätta fungera på samma sätt?

Ja! Du kommer även i fortsättningen kunna använda A3 Connect på samma sätt som du gör idag. Om du inte använder A3 Connect idag och vill veta mer, kontakta vår kundservice eller din företagsrådgivare.


Kommer appen A3 Växel fortsätta fungera?

Ja, appen A3 Växel kommer fortsätta fungera så att ditt företag kan administrera era växelfunktioner precis som vanligt. Appen kommer fortsätta heta A3 Växel tills vidare, och du hittar den som vanligt i App Store och Google Play.


Kommer min faktura förändras?

Nej! Varken avsändaren eller utseendet på din faktura kommer att förändras. Du kommer få den precis som vanligt och med A3 som avsändare.


Kommer min faktureringsmetod ändras?

Nej, du behåller samma faktureringsmetod som tidigare.

Om du nyligen har fakturerats av A3 Sverige AB rekommenderar vi att dubbelkolla att du har mottagit informationen om uppdaterat Bankgironummer. Om ni använder faktureringsmetoden Autogiro eller E-faktura behöver ni ansöka om detta på nytt hos er internetbank och välja A3 Sverige Företag som betalningsmottagare.

Om du nyligen har blivit fakturerad av A3 Företag AB behöver du inte göra någonting.

Både A3 Företag AB och A3 Sverige AB är dotterbolag till A3, som nu ägs av Bredband2.


Kommer A3:s företagskunder flyttas över till Bredband2 så småningom?

För närvarande fortsätter A3 att bedriva sin egen verksamhet, inklusive försäljning och kundsupport, på samma sätt som tidigare och inget kommer förändras för dig som kund. Under de kommande månaderna kommer vi fortsätta hålla dig uppdaterad med mer information om våra framtida planer.

Vanliga frågor

A3 Växel

Du kan strax ringa, kontrollera kollegors status, sätta dig på möten och mycket mer genom din A3 Växel app.