Snart byter A3 namn till Bredband2!

Välkommen till en fantastisk framtid tillsammans med Sveriges tredje största fiberleverantör!


Vi på A3 är oerhört glada över att ni valt oss som er operatör. Vårt främsta fokus är att förse er med personlig service, prisvärda produkter av hög kvalitet och bry oss om er som kund, våra medarbetare och vår omvärld.

Som en av Sveriges största IT- och telekomleverantörer med nästan 20 års erfarenhet i branschen, har vi försett över 220 000 hushåll och över 700 bostadsrättsföreningar i landet med pålitliga och prisvärda telefoni- och bredbandstjänster. Och nu är det dags för nästa steg på vår resa.

Inom en snar framtid är det dags för oss att gå ihop med Bredband2 – Sveriges tredje största fiberleverantör – och fortsätta vår resa tillsammans under namnet Bredband2. Vi ser detta som en fantastisk möjlighet att kunna erbjuda nya och innovativa tjänster samt ge er som kund en ännu bättre upplevelse och service. Av den anledningen känns det extra bra att ha ert företag ombord nu när vi blickar framåt.





Vad innebär sammanslagningen för er som företagskund?

Förändringarna som kommer med sammanslagningen är enbart interna. De innebär ingen direkt skillnad för er som företagskund. Ni behåller givetvis samma pålitliga tjänster, priser, kampanjer, faktureringsmetod, utrustning och eventuell bindningstid som ni haft med A3. Ni behöver inte göra någonting, ingen teknisk förändring sker och era tjänster fortsätter med andra ord sömlöst.

Inom en snar framtid kommer ni få mer information och gradvis ta del av våra framtida planer för företaget. Vill ni veta mer om sammanslagningen av Bredband2 och A3 har vi sammanställt en lista över vanliga frågor och svar längre ner på sidan.

Om ni har frågor eller funderingar är ni varmt välkomna att kontakta kundservice eller er företagsrådgivare.




Om Bredband2

Bredband2 är en etablerad tjänsteleverantör som vänder sig till både företag och privatpersoner. Som Sveriges tredje största fiberleverantör ser de till att en halv miljon kunder kan ta del av internets möjligheter.

Men för Bredband2 handlar relationen till er som kund om så mycket mer än att leverera stabila tjänster. Genom att lyssna på sina kunder, på varandra och på omvärlden kan de erbjuda er vad ni verkligen vill ha. Vilket är lika självklart som deras strävan efter att ge er en positiv upplevelse av att kommunicera, lära och underhålla er på ett tryggt och säkert sätt.


Läs mer om Bredband2



Vanliga frågor och funderingar kring kommande ändring

För dig som vill veta mer om sammanslagning med Bredband2 har vi samlat en lista över vanliga frågor & svar.


Varför ska A3 slås ihop med Bredband2?

I flera års tid har vi försett våra kunder med pålitliga och prisvärda telefoni- och bredbandstjänster och nu är det dags att ta nästa kliv. Vi ser detta som en fantastisk möjlighet att kunna erbjuda nya och innovativa tjänster samt ge dig som kund en ännu bättre upplevelse och service.

Tillsammans blir vi Sveriges tredje största fiberleverantör.


Bredband2 är nu ägare av A3. Vad innebär detta?

Bredband2 är den officiella ägaren av A3, vilket innebär att alla nya tjänster som beställs av små och medelstora företag samt bostadsrättsföreningar hädanefter registreras och levereras av Bredband2.

Nybeställningar från övriga företag kommer i den närmsta framtiden registreras och levereras av A3.

Underhållet av de nuvarande avtalen, leveransen av nuvarande tjänster och kundärenden för A3-kunder (till exempel förnyelse av kontrakt, uppgradering av tjänster, försäljning etc.) även framöver under varumärket A3.


Vad innebär sammanslagningen för er som företagskund?

Förändringarna som kommer med sammanslagningen är enbart interna. De innebär ingen direkt skillnad för er som företagskund. Ni behåller givetvis samma pålitliga tjänster, priser, kampanjer, faktureringsmetod, utrustning och eventuell bindningstid som ni haft med A3. Ni behöver inte göra någonting, ingen teknisk förändring sker och era tjänster fortsätter med andra ord sömlöst.

Inom en snar framtid kommer ni få mer information och gradvis ta del av våra framtida planer för företaget. Om ni har frågor eller funderingar är ni varmt välkomna att kontakta kundservice eller er företagsrådgivare.


Kommer kundservices öppettider eller telefonnummer förändras?

Nej! Ni kan fortfarande nå kundservice på samma telefonnummer som ni tidigare haft för support och andra kundtjänstärenden. Även öppettiderna förblir de samma och ni är varmt välkommen att höra av dig om du behöver hjälp eller har några frågor.


Jag använder A3 Connect för att hantera och underhålla företagets tjänster och abonnemang. Kommer det fortsätta fungera på samma sätt?

Ja! Ni kommer även i fortsättningen kunna använda A3 Connect på samma sätt som ni gör idag. Däremot kommer den få ett nytt utseende som matchar Bredband2:s kostym. Om ni inte använder A3 Connect idag och vill veta mer, kontakta vår kundservice eller er företagsrådgivare.


Kommer appen A3 Växel fortsätta fungera?

Ja, appen A3 Växel kommer fortsätta fungera så att ert företag kan administrera era växelfunktioner precis som vanligt. Appen kommer fortsätta heta A3 Växel tills vidare, och ni hittar den som vanligt i App Store och Google Play.


Kommer er faktureringsmetod ändras?

Nej, ni behåller samma faktureringsmetod som tidigare.

Vanliga frågor

A3 Växel

Du kan strax ringa, kontrollera kollegors status, sätta dig på möten och mycket mer genom din A3 Växel app.